21 oktober 2020

De Volkswagen Golf: een acht autogeneraties lang succesverhaal

De Volkswagen Golf: een acht autogeneraties lang succesverhaal
De Golf 8 is zowel als zakenauto als gezinsauto erg aantrekkelijk

De nieuwe Volkswagen Golf is door vakblad Automobiel Management uitgeroepen tot 'Beste Nieuwkomer' in de verkiezing tot 'Zakenauto van het Jaar'.

100% Golf

De Golf is een begrip in de autowereld. De achtste generatie van de Golf laat met de titel 'Beste Nieuwkomer' zien dat het echt een nieuwe auto is. Zowel technisch, maar ook in het interieur, is er veel aan de Golf veranderd. De Golf 8 is 100% connected en kan dankzij Car2X communiceren met andere auto's en de wereld rondom. Hij is voorzien van de nieuwste assistentie- en veiligheidssystemen. Maar naast al deze interessante hightech vernieuwingen, blijft het ook echt een Golf. Met zijn (vernieuwde) looks in de lijn van het uiterlijk van zijn voorgangers.

Het bericht gaat verder onder de afbeelding

Golf 8 gamma

Maatwerkaanbod

De Volkswagen Golf is bijna een eigen segment. De Golf 8 bestrijkt dan ook een gebied van de 1.0 TSI tot een complete range aan plug-in hybrides: een eHybrid met 13 kWH accupakket en 204 pk en de eTSI (48V mild-hybride). Maar ook sportieve smaken mogen niet ontbreken. Zo is de Golf 8 er ook als GTI, GTE en GTD.

Golf eHybrid

De Golf 1.4 eHybrid slaat zijn enegie op in een 13 kWh-accu en daarmee komt hij geheel elektrisch 71 kilometer ver. De plug-in hybride heeft een systeemvermogen van 204 pk, wat voortkomt uit een 150 pk sterke 1.4 TSI die samenwerkt met een 110 pk elektromotor. Dat vertaalt zich in een topsnelheid van 220 km/u en 7,4 seconden durende sprint van 0 naar 100 km/u. De Golf 1.4 eHybrid is te bestellen met een vanafprijs van € 39.835,-.

Het bericht gaat verder onder de afbeelding

Golf 8 GTE

Golf GTE

De meest sportieve plug-in hybride in de serie van de Golf 8 is de GTE, met een elektrische actieradius van 56 kilometer. Zijn 245 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn bestaat uit een 1.4 TSI van 150 pk en een elektromotor van 114 pk. De stekkerhybride heeft 6,7 seconden de tijd nodig om vanuit stilstand naar de 100 kilometer per uur te sprinten. En zijn topsnelheid is begrensd op 225 kilometer per uur. De vanafprijs van de GTE ligt op € 42.610,-.

Het bericht gaat verder onder de afbeelding

Golf 8 GTI

Golf GTI

De sportieve Golf GTI heeft een geheel eigen look. Zijn sportieve beloftes maakt hij waar met zijn 245 pk (en 370 Nm) sterke 2.0 TSI-motor. En standaard is hij voorzien van een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling. Daarmee trekt hij een sprint van 0 naar 100 kilometer per uur in 6,2 seconden. Zijn topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u. En op het prijskaartje van de GTI prijkt een vanafprijs van € 48.335,-.

Het bericht gaat verder onder de afbeelding

Golf 8 GTI Clubsport

Golf GTI Clubsport

De Golf GTI Clubsport tilt de sportiviteit van de achtste generatie Golf GTI naar een nóg hoger niveau. Zijn 2.0 TSI motor levert 300 pk (en 400 Nm) en is gekoppeld aan een zeventraps DSG-automaat. De topsnelheid van de Golf GTI Clubsport is, net als bij de GTI, begrensd op 250 kilometer per uur. En hij accelereert in minder dan 6 seconden naar de 100 km/u vanuit stilstand. Net als de GTI is ook de GTI Clubsport herkenbaar aan zijn rode accenten. Standaard staat hij op op 18-inch lichtmetaal, waarachter de rode remklauwen met GTI-belettering zichtbaar zijn. De GTI Clubsport wordt tegen het einde van het jaar verwacht. En tegen die tijd worden ook de exacte (uitvoerings)specificaties en prijzen bekendgemaakt.

Het bericht gaat verder onder de afbeelding

Golf 8 Variant

Golf Variant

En tot slot is het leveringsgamma van de Golf onlangs uitgebreid met de nieuwe Variant. De ruime station is in elk opzicht is gegroeid ten opzichte van zijn voorganger. De Golf Variant is 35 centimeter langer dan de hatchback en meet 6,7 centimeter meer in de wielbasis. Daarmee genieten de passagiers achterin van 4 centimeter extra beenruimte. De riante bagageruimte heeft een inhoud van 611 liter.

De Variant is leverbaar met diverse aandrijflijnen, met naast de reguliere varianten ook een GTI en GTD. Hij wordt half december in de showroom verwacht, maar is nu al te bestellen.

Het bericht gaat verder onder de afbeelding

Teaser Golf 8 R

Golf R

Een vierwielaangedreven topversie van de Golf zit ook nog in het vat. De Golf-familie wordt op termijn uitgebreid met een knalharde R-versie. Deze absolute topper zal op 4 november onthuld worden. En daarvan zit ook een Golf R Variant in de pijplijn.

Samengevat: de Golf 8 is een hele gave auto. En is zowel als zakenauto als gezinsauto erg aantrekkelijk. Benieuwd welke Golf het beste bij jou (en je budget) past? Laat je informeren door onze verkoopadviseurs.

Terug

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws?

Meld je aan voor één van onze nieuwsbrieven en ontvang het laatste nieuws over (de merken & modellen van) Van den Udenhout als eerste in je mailbox!

Elke nieuwsbrief wordt maandelijks verstuurd, uitschrijven is op ieder moment mogelijk.

 

Ja, ik meld mij aan