Laat al het andere achter u - Audi R8 Spyder V10 quattro

Klik op een van de afbeeldingen om deze te vergroten

De krachtige brul van de atmosferische V10-motor achter u en de strak blauwe zomerlucht boven u. De Audi R8 Spyder V10 quattro biedt u een racebeleving als onderdeel van een exclusieve levensstijl. Een belofte waar u deze volbloed supercar aan kunt houden.

  • Atmosferische V10-motor
  • Vermogen 570 pk (419 kW)
  • Acceleratie 3,5 sec (0 - 100 km/h)
  • Topsnelheid 322 km/h 

R8_Spyder_Open.jpg

Een open karakter: de kap

Als topprestaties leverende sportauto kan de Audi R8 er niet omheen om op de kilo’s te letten. De kap van de Audi R8 Spyder V10 quattro weegt slechts 44 kilo en levert aldus een bijdrage aan de uitstekende pk-/gewichtsverhouding. Bovendien helpt dit dak om het zwaartepunt laag te houden, wat u een stabieler bochtengedrag oplevert. De elektrohydraulische kap opent in slechts twintig seconden – dat kan tot een snelheid van 50 km/h – en verdwijnt dan onder een klep van CFRP (carbon fiber-reinforced polymer). Ook de achterruit opent en sluit met een druk op de knop.

R8_Spyder_Motor.jpg

Atmosferische V10-motor: krachtig middelpunt

De tussen de assen geplaatste atmosferische V10-motor is het hart van de Audi R8. Deze 5.2 FSI-krachtbron maakt indruk. Zo piekt het koppel van 560 Nm bij 6.200 toeren. De vele technologisch geavanceerde details duiden op de directe relatie met de autosport. Dankzij de dry-sumpsmering en dus het ontbreken van een oliecarter is de motor extra laag in te bouwen, wat een van de technische verklaringen is voor het scherpe stuurgedrag van de Audi R8. De speciale ontstekingsvolgorde van de tiencilinder levert een karakteristiek geluid op. De Audi R8 Spyder V10 quattro maakt met schor blazen en brullen zijn gemoedstoestand aan de buitenwacht duidelijk.

De middenmotor levert 419 kW (570 pk), waarmee u na slechts 3,5 seconden al 100 km/h rijdt. Dan bent u nog maar 222 km/h verwijderd van de topsnelheid. Op weg naar de vmax wordt u geholpen door de nieuw ontwikkelde 7-traps S tronic transmissie, waarvan de versnellingen dicht op elkaar liggen, en de geoptimaliseerde quattro-aandrijving die het aandrijfkoppel altijd optimaal over de wielen verdeelt. Mede hierdoor neemt de Audi R8 Spyder V10 quattro een beslissende voorsprong op het gebied van tractie, dynamiek en rijveiligheid.

R8_Spyder_Bovenzijde.jpg

Een design met betoverende lijnen

Een gesloten kap accentueert de atletische lijnen van de Audi R8 Spyder V10 quattro, een geopend dak leidt de aandacht richting de krachtig aangezette spatborden – een directe verwijzing naar de rijke autosporthistorie van Audi, net zoals de sleuven boven de singleframe-grille.

Lage horizontale lijnen dragen bij aan het breedte-effect van de voorzijde. Daardoor oogt de Audi R8 nog lager en sportiever. De achterkant maakt een statement met de ver naar boven doorlopende diffusor, het luchtrooster over de volle breedte en de nieuwe, ovale uitlaatuiteinden. U kunt de standaard 19-inch wielen naar wens laten vervangen door nieuw vormgegeven gefreesde 20-inch exemplaren. Dit 5-V-dynamiek-design is er met keuze uit drie afwerkingen van het velgoppervlak.

configurator.gif

STEL HIER UW AUTO SAMEN!

U kunt uw Audi geheel samenstellen via de configurator. Naast de kleur kunt u selecteren uit velgen, welk interieur, welke opties en nog veel meer.

Stel uw auto samen

De R8 Spyder is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen, zo is er altijd een perfecte R8 Spyder!

  • R9 Spyder 

AUDI acties

Bij Van den Udenhout profiteert u doorlopend van scherpe acties op nieuwe en gebruikte Audi's. Met onze ruime voorraad aantrekkelijke auto's kunt u snel beschikken over uw nieuwe Audi.


Bekijk alle AUDI acties >

knop-brochure-wit.png
BROCHURE

knop-prijslijst-wit.png
PRIJSLIJST

U wilt graag meer weten over de nieuwe R8 Spyder van Van den Udenhout? Neem dan snel contact met ons op of ga langs bij onze Audi Sport vestiging in Eindhoven .