VOLKSWAGEN ID.5

De eerste elektrische SUV Coupé van Volkswagen.

Klik op een van de afbeeldingen om deze te vergroten

MAAK KENNIS MET de NIEUWE VOLKSWAGEN ID.5

Houd me op de Hoogte

Met de ID.5 en de sportieve ID.5 GTX maakt Volkswagen zijn entree in het segment van de elektrisch aangedreven SUV Coupés. De nieuwste leden van de ID. Family zijn standaard uitgevoerd met de ID.software 3.0. Daarmee wordt sneller opladen mogelijk en is de stembediening sterk verbeterd. Bovendien zetten de nieuwe ID.5-modellen de volgende stap op weg naar autonoom rijden. Kun je niet wachten om ‘m te rijden? Laat dan hier je gegevens achter en je hoort van ons wanneer we meer weten over o.a. prijzen en beschikbaarheid.

 

 

  • Stijlvolle coupé-look voor topmodel van de ID. Family
  • Elke ID.5 krijgt het grote accupakket voor maximale actieradius
  • Next level digitaal: ID.software 3.0
  • ID.5 wordt CO2-neutraal afgeleverd en kan volledig CO2-neutraal rijden

Meer informatie

Minder informatie

Beide ID.5-modellen staan op het speciaal voor elektrisch rijden ontwikkelde MEB-platform. De aflopende coupé-daklijn geeft de ID.5 een sportieve en elegante touch. Samen met aerodynamische elementen in de voorbumper en de geïntegreerde achterspoiler draagt het aflopende dak bij aan de gunstige stroomlijn en aan een gunstig verbruik. De ID.5 heeft een Cw-waarde van slechts 0,26 (0,27 voor ID.5 GTX). Andere elementen die zijn uitstraling versterken zijn de korte carrosserieoverhangen en de typische ID. LED-lichtsignatuur. De ID.5 GTX onderscheidt zich bovendien door de standaard IQ.Light LED-matrix koplampen met intelligente grootlichtfunctie, 3D LED-achterlichten en grotere luchtinlaten. 

Een ruime lounge

De ID.5 is 4,60 meter lang (ID.5 GTX: 4,58 m). Bij beide versies meet de wielbasis maar liefst 2,77 meter. Dit maakt de weg vrij voor een zeer ruimtelijke, lounge-achtige binnenruimte. Daardoor bieden de twee ID.5-uitvoeringen bij relatief compacte buitenafmetingen de binnenruimte van SUV’s uit een hoger segment. Ondanks de aflopende coupé-daklijn is de hoofdruimte achterin slechts 12 mm minder dan in de ID.4. Zelfs met de achterbank in normale positie is al een bagagevolume van 549 liter beschikbaar.

Innovatief bedieningsconcept

In het nieuwe bedieningsconcept staat de ultramoderne digitale cockpit centraal. Het digitale instrumentarium en het grote, 12 inch high-res display van het multimediasysteem vallen op door hun heldere weergave en opvallende graphics. Het optionele head-up display met augmented reality-functie projecteert extra informatie in het blikveld van de bestuurder. Dankzij de ID.software 3.0 is de stembediening ("Hallo ID.") sterk verbeterd. De functie heeft online toegang tot informatie in de Cloud en wordt daarmee steeds slimmer. Dankzij We Connect-diensten zijn onder meer realtime online verkeersinformatie, online kaartupdates, online radio en informatie over laadstations op afroep beschikbaar. 

Car2X: voor maximale veiligheid

Met Car2X-communicatie tillen de nieuwe ID.5-modellen veiligheid naar een nieuw level. Ze kunnen gebruikmaken van informatie die wordt verstrekt door andere auto’s uit de Volkswagen-concern met dezelfde technologie én door de infrastructuur . Een ID.5 kan deze informatie in fracties van seconden verwerken en de bestuurder zo waarschuwen voor mogelijk gevaar, ongevallen en stilstaand verkeer. De ID.Light-functie in het interieur kan daarbij visuele waarschuwingssignalen geven. 

Ontspannen rijplezier met uithoudingsvermogen

Voor de ID.5 zijn drie motoren beschikbaar. In de ID.5 drijft een elektromotor achterin de achterwielen aan. De sportieve ID.5 GTX biedt met aparte elektromotoren op de voor- en achteras de grip en dynamiek van vierwielaandrijving. 

Elke ID.5 krijgt het grote long-range accupakket dat geschikt is voor 135 kW snelladen. Eveneens geheel nieuw voor de ID. Family zijn Travel Assist, dat gebruikmaakt van zwermdata voor een nog relaxtere, semi-autonome rijervaring, en het geheel nieuwe Park Assist Plus met memory-functie kan de auto automatisch parkeren op plekken die de ID.5 als parkeerplek herkent.

Acceleratie

De komst van de ID.5 en ID.5 GTX sluit naadloos aan bij de ACCELERATE-strategie van Volkswagen. In het kader daarvan verwacht het merk dat in 2030 minstens 70% van alle nieuw verkochte modellen in Europa elektrische aandrijving heeft. In absolute aantallen staat dat voor meer dan een miljoen auto’s. Volkswagen verwacht uiterlijk in 2050 klimaatneutraal te zijn. De nieuwe ID.5-modellen zelf zijn bij aflevering CO2-neutraal en als er gebruik wordt gemaakt van 100% groene energie zijn ze ook in de gebruiksfase CO2-neutraal.

Rijklaar
v.a. € 48.590,-
Private lease v.a.
€ 708,-

elektrisch-rijden-liggend.png

Houd mij op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en alle ontwikkelingen rondom de nieuwe Volkswagen ID.5 en ID.5 GTX?

Laat dan via onderstaande button je gegevens achter, zodat je op de hoogte blijft van de prijzen en weet wanneer 'ie beschikbaar is. Wij zorgen dat je niks meer mist omtrent de Volkswagen ID.5!




Blijf op de hoogte

Elektrisch laden: Eigen oplaadpunt thuis of op het werk

Wanneer u de overstap maakt naar een elektrische auto, is de volgende vraag hoe u uw nieuwe auto gaat opladen. De op lange termijn meest voordelige (én meest handige) oplossing is een eigen laadpaal. U betaalt dan namelijk enkel het stroomtarief van uw energieleverancier.

Om thuis of op kantoor veilig en snel te kunnen laden werkt Van den Udenhout samen met CubeCharging, de meest innovatieve ontwikkelaar en producent van laadsystemen.

De laadoplossing van CubeCharging bestaat uit een laadpaal (inclusief installatie) en eventueel een laadpas. Bij dit systeem heeft u géén extra stroomgroep nodig.

 

Meer informatie

knop-prijslijst-wit.png
PRIJSLIJST

Wil je graag meer weten over deze Volkswagen ID.5 van Van den Udenhout? Neem dan snel contact met ons op of ga langs bij onze Volkswagen vestigingen in Den BoschEindhoven of Oss.

*De waarde met betrekking tot de actieradius is voorlopig. Een EG-typegoedkeuring en conformiteitscertificaat met officiële waarde zijn nog niet beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde en officiële waarde zijn mogelijk. De voorlopige actieradius kan voorts worden beïnvloed door factoren zoals de voertuigconfiguratie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.