Zuinig en sportief: de Tarraco is de eerste plugin-hybride van SEAT
29 augustus 2019SEAT zet een volgende stap op weg naar elektrificatie: na haar eerste volledig elektrische (stads)auto presenteert het merk nu haar eerste stekkerhybride, de SEAT Tarraco FR PHEV.
Blijf op de hoogte van het laatste SEAT-nieuws
De Tarraco PHEV is de sterkste en de snelste variant van de grootste SUV van de Spanjaarden. Bovendien beschikt hij ook nog eens over een elektrisch rijbereik van 50 kilometer en een CO2-uitstoot van minder dan 50 gram. Volgens WLTP.
Spaanse pepers
De plug-in hybride heeft een 150 pk sterke 1.4-liter TSI-benzinemotor aan boord die samenwerkt met een 116 pk sterke elektromotor én een 13 kWh accu. Dat levert een gecombineerd vermogen op van 245 pk en 400 Nm koppel. Daarmee sprint de Tarraco van 0 naar 100 km/u in 7,4 seconden. Op top rijdt hij 217 kilometer per uur.
FR-jasje
De nieuwe SEAT Tarraco PHEV wordt als FR-uitrusting - met achterspoiler, verbrede wielkasten en 19" lichtmetaal - in de markt gezet. Met in het interieur elektrisch bedienbare sportstoelen, aluminium pedalen en een sportstuurwiel met FR-logo.
Opvallend detail
De modelbadge staat in een handgeschreven lettertype op de achterklep van SEAT's grootste SUV. Dit zien we ook terug bij de Mii electric. Wellicht dat SEAT het sierlijke font dus gebruikt voor de (deels) elektrische aandrijflijn.
Lees meer over elektrisch rijden
Tot aan begin 2021 lanceren SEAT en CUPRA samen zes elektrische en plug-in hybridemodellen. De SEAT Tarraco FR PHEV wordt in september op de IAA in Frankfurt aan het grote publiek gepresenteerd. De productie start begin 2020 en vanaf dat moment is de FR-lijn ook op de andere versies van de Tarraco toepasbaar.
Het is nog niet duidelijk of deze Tarraco ook als zevenzitter kan worden besteld. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.