Audi e-tron GT

Nu bestelbaar. Plan een proefrit!

Klik op een van de afbeeldingen om deze te vergroten

Een echte elektrische Gran Turismo

Audi presenteerde op de Los Angeles Auto Show in 2018 de Audi e-tron GT concept. Een volledig elektrische vierdeurs coupé. In het voorjaar van 2021 zal de Audi e-tron GT ook in het Nederlandse straatbeeld verschijnen. 

Zoals een echte Gran Turismo is de Audi e-tron GT laag, breed en heeft het een lange wielbasis. De e-tron GT meet 4,96 meter in de lengte, 1,96 meter in de breedte en 1,38 meter in de hoogte. Zijn carrosserie is opgetrokken uit koolstofvezel, aluminium en staal. De productieversie van de e-tron GT staat gepland voor dit voorjaar.

  • 100% elektrisch
  • Aansprekend design
  • Quattro-looks
  • Duurzame en vegan-materialen
  • Leverbaar vanaf € 104.895,-

Meer informatie

Minder informatie

Audi e-tron GT edition ZERO 

Deze limited edition vormt een ode aan de marktintroductie van het model en is beschikbaar in een oplage van slechts 100 exemplaren. Het bijzondere karakter wordt subtiel duidelijk gemaakt door een 1/100 edition ZERO-gravering in de achterste zijruit en een interieurbadge. Naast standaardelementen als MMI navigatie plus, 3-zone automatische airconditioning, interieurvoorverwarming/koeling en Audi drive select, beschikt de e-tron edition ZERO over 21 inch lichtmetalen velgen, Matrix LED-koplampen met Audi Laserlight, animatieverlichting bij het openen en sluiten van de auto en metallic lak. Bij de instap worden bestuurder en passagier verwelkomd door verlichte instaplijsten. De sportstoelen pro - uitsluitend aan de edition ZERO voorbehouden - zijn met leder bekleed (honingraatmotief) en hebben 18 elektrische verstelmogelijkheden. Met het ambiente lichtpakket (multicolor) is de interieursfeer naar wens in te stellen en het Bang & Olufsen 3D Premium Sound System staat borg voor een unieke luisterervaring. Ook het Assistentiepakket ‘Plus’ is inbegrepen. Hierin komen hoogwaardige assistentiesystemen als adaptieve cruise control, fileassistent, active lane assist, Audi side assist en Top View 360 samen. 

Quattro-looks

De batterij van de Audi e-tron GT ligt vlak in het chassis, wat niet alleen zorgt voor een laag zwaartepunt, maar ook voor meer vrijheid op designgebied. Net als de Sportback-modellen van Audi heeft de e-tron GT een aflopende daklijn en forse wielkasten en ‘schouders’, om de quattro-aandrijving van de auto te benadrukken. Onder die gespierde flanken gaan 22 inch lichtmetalen velgen schuil, met banden in de maat 285/30. Aan de voorkant is de bekende Singleframe-grille lager en breder dan op de Audi e-tron SUV. De e-tron GT heeft – net als de RS-modellen van Audi – een honingraatstructuur. De grille wordt geflankeerd door matrix LED-koplampen met laser grootlicht. Het licht is geanimeerd en verwelkomt de bestuurder met een korte ‘groet’. Aan de achterkant van de in Kinetic Dust gespoten e-tron GT loopt over de gehele breedte een lichtbalk.

Een moderne uitstraling

De achterlampen van de Audi e-tron GT concept strekken zich uit over de volle autobreedte. Op de hoeken daarvan zitten dezelfde pijlvormige elementen als in de koplampen. Net zoals voorop is ook hier het e-tron-logo verlicht; het is verwerkt in de achterbumper.

stad.png

Duurzame en vegan-materialen

Het interieur is dankzij de lange wielbasis ruim en bruikbaar. Het biedt plaats aan vier inzittenden op individuele sportstoelen. Zowel het digitale instrumentarium als het centrale touchscreen, heeft een black-panelafwerking en beide vallen weg in het algehele dashboarddesign als ze zijn uitgeschakeld. Audi heeft ervoor gekozen om duurzame en vegan-producten te gebruiken in de e-tron GT, zoals kunstleer en gerecyclede materialen.

Elektrificerende toekomst

De design-taal van de Audi e-tron GT concept geeft de toekomst aan van het merk met de vier ringen. De e-tron GT concept staat voor progressiviteit met de intentie om de premium-elektromobiliteit voor de toekomst te stimuleren. De concept car is een charismatische visionair, die op indrukwekkende wijze laat zien hoe emotie en esthetiek in één ontwerp kunnen samenvloeien. De e-tron GT concept onderstreept de attitude van Audi: vooruitgang stimuleren betekent een het hebben van een visie voor morgen en de status-quo steeds opnieuw uitdagen. Want alleen zo kan men de toekomst progressief vormgeven.


De verdeling van de aandrijfkracht is elektronisch geregeld, zowel per as als per wiel. Hierdoor is de tractie optimaal. De platte accu die als het ware tussen de assen is uitgesmeerd, geeft de Audi e-tron GT concept een laag zwaartepunt. Tel daar de permanente vierwielaandrijving bij op en u bent verzekerd van een uitstekende rijdynamiek en levendigheid, gepaard met een soeverein weggedrag.

elektrisch.png

WLTP-rijbereik van 400 km*

De vierdeurs coupé is uitgerust met twee elektromotoren: één op de vooras en één op de achteras. Samen produceren ze 434 kW (590 pk), waarmee de e-tron GT in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u gaat en al na 12 seconden de 200 km/u passeert. De topsnelheid van de e-tron GT is begrensd op 240 km/u. Door zijn compacte elektrische aandrijflijn biedt de Audi 550 liter aan bagageruimte: 100 liter voorin en 450 liter achterin. De 90 kWh batterij ligt tussen de voor- en achteras onder de cabine. De e-tron GT haalt er een WLTP-actieradius van 400 kilometer* mee. Doordat de Audi e-tron GT is uitgerust met een 800 Volt systeem, is 270 kW DC laden mogelijk. Binnen 20 minuten kan de e-tron GT via een kabel opladen tot een laadniveau van 80 procent, wat goed is voor een bereik van 320 kilometer.

* De waarde met betrekking tot de actieradius is voorlopig. Een EG-typegoedkeuring en conformiteitscertificaat met officiële waarde zijn nog niet beschikbaar. Afwijkingen tussen de genoemde en officiële waarde zijn mogelijk. De voorlopige actieradius kan voorts worden beïnvloed door factoren zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.

Onze showrooms zijn weer geopend op afspraak voor verkoop-activiteiten!

Elektrisch laden: Eigen oplaadpunt thuis of op het werk

Wanneer u de overstap maakt naar een elektrische auto, is de volgende vraag hoe u uw nieuwe auto gaat opladen. De op lange termijn meest voordelige (én meest handige) oplossing is een eigen laadpaal. U betaalt dan namelijk enkel het stroomtarief van uw energieleverancier.

Om thuis of op kantoor veilig en snel te kunnen laden werkt Van den Udenhout samen met F1RST, de meest innovatieve ontwikkelaar en producent van laadsystemen.

De laadoplossing van F1RST bestaat uit een laadpaal (inclusief installatie) en eventueel een laadpas. Bij dit systeem heeft u géén extra stroomgroep nodig.

 

Meer informatie

ELEKTRISCH
RIJDEN?
Meer info >
Van den Udenhout Elektrisch rijden

AUDI acties

Bij Van den Udenhout profiteert u doorlopend van scherpe acties op nieuwe en gebruikte Audi's. Met onze ruime voorraad aantrekkelijke auto's kunt u snel beschikken over uw nieuwe Audi.


Bekijk alle AUDI acties >

U wilt graag meer weten over deze Audi e-tron GT van Van den Udenhout? Neem dan snel contact met ons op of ga langs bij onze Audi vestiging in 's-Hertogenbosch, Eindhoven of Oss.

* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.