volkswagen id vizzion

Autorijden zoals je het nog nooit ervaren hebt

Hoe zie jij de toekomst van autorijden voor je? Is een stuur in de toekomst nog wel nodig? En als je tegenwoordig met spraakopdrachten je huis kunt aansturen, waarom dan niet ook je auto? De technische ontwikkelingen die nu en in de toekomst plaatsvinden, zijn de basis voor de ID. VIZZION. Deze 'Premium Sedan' zal vanaf 2025 het autorijden naar een geheel ander niveau brengen.

vizzion-premium-sedan.png

De ID. VIZZION staat voor optimaal comfort

Zijn formaat draagt hier goed aan bij: hij is maar liefst 5,16 meter lang, 1,95 meter breed en 1,5 meter hoog. En dat alles zodat de inzittenden genieten van heel veel been- en zitruimte.

vizzion-groots-in-comfort.png

De ID. VIZZION kenmerkt zich als 'Premium Sedan'

We hebben alles uit de kast getrokken voor de meest luxe ervaring. Zo blindeer je in minder dan 200 milliseconden de ruiten, filtert de noise-cancelling al het geluid van buiten weg en zorgen de premium materialen voor een ultiem lounge-gevoel. Autorijden wordt daardoor een moment van bijkomen, in plaats van een moment van stress.

vizzion-geen-stuur.png

Geen stuur en dashboard

Een uniek en vernieuwend gezicht: doordat de VIZZION in de toekomst volledig autonoom is, heb je ook geen stuur, dashboard en pedalen meer nodig. Daardoor heb je meer ruimte en zit je als bestuurder niet vast op één plek. Het interieur is dus ook flexibel in te delen en volledig te personaliseren.

vizzion-smart-device-op-wielen.png

Smart device op wielen

Stap in een wereld van slimme technologieën. De ID. VIZZION wordt ook wel een 'smart device op wielen' genoemd. Wat je tijdens de rit doet, is aan jou. In de toekomst bestuurt de auto zichzelf, dan heb jij je handen vrij voor andere dingen.

Techniek van de toekomst

Gebouwd op het MEB-platform

De ID. is de eerste Volkswagen die gebouwd wordt op het revolutionaire Modular Electric Drive Kit. Omdat Volkswagen de maximale afstand op één accu zo groot mogelijk wilt maken, heeft de ID. een grote accu nodig. Als dit op dezelfde manier zou worden opgelost als in de huidige elektrische auto's, dan zou er geen bagageruimte meer over blijven. Daarom heeft Volkswagen wat nieuws ontwikkeld: een grote, platte accu die wordt verwerkt in de bodem van de auto. Zo verlies je geen ruimte en kan er toch veel elektriciteit worden opgeslagen.

Alles verbonden

Autonome toekomst

De eerste semi autonome auto's verschijnen al op de weg, maar de ID. VIZZION brengt het nog een stap verder. De toekomst is namelijk volledig autonoom. Dat betekent dat je straks helemaal geen stuur en pedalen meer nodig hebt. Door alle slimme systemen is deze auto ontzettend veilig. Zo worden de koplampen, voorzien van 8.000 pixels, gebruikt om met de overige weggebruikers te communiceren. Krijgt bijvoorbeeld een voetganger voorrang? Dan projecteert de auto een zebrapad op de weg.

Bediening met stem en gebaren

Deze auto reageert op de commando's die jij met je stem en met gebaren geeft. Er zijn nog maar twee traditionele knoppen in de auto, die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld het volume van de geluidsinstallatie aan te passen.

Zelflerend en met empatische reacties

Zie de nieuwe ID. VIZZION als een auto die altijd voor jou klaar staat, en die jou op nummer één zet. Dat doet hij bijvoorbeeld om jouw wensen te onthouden om je een nog betere ervaring te geven. Ook leert de auto om empatisch te reageren, zodat hij een soort virtuele gastheer voor je wordt.